Vissza a természetbe, avagy VIP túra Köveskálra

2009.08.04

Izgatott várakozás előzte meg köveskáli túránkat. Zoli egyik barátja, Feri hívott meg bennünket, hogy a Szt. György-hegyi túra előtt töltsünk nála egy napot a Káli-medencében.

Gyors szervezkedés után összeállt a kis csapat. Péntek este fél 7-re beszéltük meg a randit Zolinál. Bepakoltuk a cuccot az autóba, és már indulnánk,amikor Zoli kiabálása hangzik fel:

-Nem láttátok Picúrt? Kép

-Az előbb még itt volt az autónál – kiált vissza Zsu, de Picúr már sehol nincs. Eltűnt. Nosza, kezdetét vette a hajsza, rohangálunk, ki erre, ki arra. Néhány perc elteltével már a fél utca Picúrt kereste.

Picúrról tudnotok kell, hogy mindannyiunk kedvence, mindössze 3 kiló, fajtáját tekintve pincsi, és minden túrán hű kísérőnk, védelmezőnk, és persze mindenhol elsőként ér fel a hegy csúcsára, a sziklák tetejére...na jó, van ahol elkel a segítség....

Fél óra elteltével végre meglett, így gyorsan beugráltunk az autóba, mert Zoli már tűkön ült a Kelenföldi pályaudvarnál, és várt bennünket. Miután Zolit begyűjtöttük, mentünk Misiért, aki meg az M7-es mellett, egy benzinkút mellett álldogált. Útközben gyors bevásárlás a kajához, aztán irány a Káli-medence. Éjjel 11 lett, mire megérkeztünk Feri tanyájára. Mire feltoltunk az autót a szőlősbe, Feri is előbukkant a házból.

A szívélyes üdvözlés, bemutatkozás után jöhetett az áldomás. Zsu előkotorta a hátizsákból a pálinkát, Feri csapra vert egy hordót, majd megkezdődött a jóga tanítás....hogy mi ez?

Kép Kép

Kép

Kíváncsiak vagytok rá? Akkor legközelebb gyertek el Ti is! Megígérjük, hogy megtanítjuk mindenkinek....:-) Az éjszaka további része igen vidám hangulatban telt, beszélgetés, jóga, ivászat sorrendben, majd kezdtünk újra mindent. Mindeközben persze ránk borult az éj, betakart a csillagos égbot, a tejút, amit még soha ilyen csodálatosnak nem láttunk. Az égen ezernyi csillag gyúlt, a szerencsésebbek hullócsillagokat is láttak. A szerencsésebbeken tessék Misit érteni!

Hajnal felé mindenki nyugovóra tért, hogy másnap reggel a gyönyörű napsütésben is megtekintsük, hol is vagyunk. A látvány lenyűgöző volt... de nem értünk rá túl sokáig a tájban gyönyörködni, mert nekiálltunk a reggeli készítésnek. Akit érdekelne; szalonnás, hagymás tojásrántotta készült. A kis Zoli és Misi magára vállalta a hagyma aprítást... ezek a fiúk milyen rendesek! Gyorsan a kezükbe is nyomtuk a hagymát, mire megkérdezték: - mekkorára vágjuk? Juci rávágta: - apróra … na ezt nem kellett volna! Misiék mikronméterrel szeletelték fel a hagymát, alig bírtuk kivárni, hogy kész legyen ... de azért hamarosan már az asztalon gőzölgött a reggeli.

Jól belakmároztunk, majd elindultunk, hogy felfedezzük a környék látványosságait. Persze először lottózót kellett keresnünk, mert Zoli szokás szerint elfelejtette elintézni otthon a lottó feladását. Így aztán mi is beszálltunk ... úgyhogy ne is reménykedjetek mostantól a nyereményben.

Kép

A kis kitérő után Kékkútra mentünk vizet vételezni. Visszafelé pedig -ha már úgyis itt vagyunk a közelben- megnéztük Salföldet. Lenyűgöző kis falu, amolyan művésztelep, kicsi, szépen rendbe hozott házakkal. Ahogy az utcákon bóklásztunk, a nyakunkba szakadt az égi áldás, alaposan megfürdetett bennünket az eső.

Ami a legrosszabb, hogy a főző versenyt is elmosta, így lemaradtunk a szürke marha pörkölt kóstolásról. Zoli azóta is emlegeti. Ezennel ünnepélyes ígéretet teszünk, hogy a legközelebbi köveskáli túrán ezt főzünk! ... és még el nem felejtem, megtaláltuk álmaink házát is! Nézzétek csak!

… ez az enyém! ...na, de Zsu! ... jó, akkor ez a mienk!

Salföldről ázottan távoztunk, és utunkat a Theodora Kékkő Tanösvény felé vettük. A tanösvény a Káli-medence földtani kincseit tárja elénk, természetesen központi témája a kő.

Kép  Kép

Kép

Itt láthattok Ti is néhányat, amit közelebbről is megfigyelés alá vettünk. Sajnos közben újabb viharfelhők gyülekeztek felettünk, feltámadt a szél, és olyan hideg lett, hogy még Juci is azt mondta fázik ... na ez aztán a hideg...

Erőltetett menetben indultunk vissza az autóhoz, ahol biztonságban voltunk az esőtől. Már hazafelé tartottunk, amikor is az út egy csodás barackos kellős közepén ment át. Ebben a pillanatban iszonyatos égzengés vette kezdetét, az eső ömlött, a vihar tombolt körülöttünk, Zoli szegény semmit sem látott az útból, így megálltunk a barackosban ... s mivel kicsit meg is éheztünk reggel óta, és igen csábítóan mosolyogtak a sárgabarackok felénk, némi töprengés után mit sem törődve az esővel, bekerítettünk egy sárgabarack fát ... isteni volt a friss érett barack ... a maradék meg Misi jóvoltából az üvegbe került, hogy a következő találkozáskor saját lekvárt is együnk.

Késő délután volt, mire visszaértünk a tanyára, sajnos a zánkai fürdőzésről a mostoha időjárás miatt le kellett mondanunk. Feri isteni lélekmelegítővel várt bennünket. Ameddig kint esett, folytattuk az előző este félbehagyott beszélgetést, és persze közben kóstolgattuk Feri barátunk finom borát.

Mire elállt az eső, és a szél, este lett. Nekiláttunk a vacsora elkészítésének. A srácok tüzet csiholtak, Misi és Zoli hagymát vágtak, a csajok meg nekifogtak a paprika, paradicsom és a szalonna, kolbász összeaprításának. Fél óra múlva már az egész hegyet megtöltötte a lecsó illata. Mire kigyúltak a csillagok, már mindenki a tűz körül ült és jóízűen falatozott.

Kép Kép Kép

Jó sokáig beszélgettünk, aztán lassan elhamvadt a tűz, és az utolsók is nyugovóra tértek. Másnap igyekeznünk kellett, mert jöttek a túratársak Tapolcára, hogy meghódítsuk a Szt. György-hegyet.

Köszönjük Ferinek ezt a csodálatos másfél napot! Azt hiszem, mindenki nevében mondhatom, hogy istenien éreztük magunkat, és hamarosan visszatérünk!

Te pedig kedves olvasó, ha szeretsz túrázni, kedved van egy jó társaságban tölteni az idődet, netalán szereted a nomád életet is, tarts velünk a legközelebbi túrán! Hozd magaddal a jókedved, és mi megígérjük, hogy felejthetetlen élményekkel leszel gazdagabb!

... és el ne felejtsd ... megtudhatod, hogyan szoktak Köveskálon jógázni!